субота, 28. фебруар 2015.

Imendan i slavski kolač



Pre par nedelja proslavili smo drugi imendan naše male Tatjane. Ovoga puta, odlučila sam da napravim slavski kolač i žito, kao što je zapravo i red. Testo sam pripremila po već isprobanom receptu za mrsni, slavski kolač, ostavila ga preko noći u frižideru i sa malim nestrprljenjem i velikom radošću dočekala podne, 24. januara, kako bih kolač ponovo premesila, ostavila ga na sobnoj temperaturi da narasta, a ja pristupila onom, meni najdražem delu, pravljenju ukrasa.
Testo za ukrase sam zamesila od brašna, malo soli i vode. Bilo je mnogo tvrđe nego testo za hleb tj. kolač. Potrudila sam se da ga što duže mesim, kako bi bilo lepše za rad. Jednom prilikom sam čula da je Džejmi Oliver rekao da se dugim mešenjem razbija gluten tj. nešto se desi sa njim. Pretpostavljam da je u pravu.
Kada sam naraslo testo kolača ponovo premesila, stavila u šerpu namazanu uljem (bez posipanja brašna ovoga puta), premazala žumancetom, položila u zagrejanu rernu i prionula sam na omiljen deo posla.
Najpre sam po brašnom posutoj radnoj površini oklagijom rastanjila testo za ukrase. Debljina testa bila je oko 2 mm. Ne bi trebalo da testo bude ni suviše tanko, jer u tom slučaju, ukrasi ne bi držali formu.




Najpre sam pomoću pečata napravila centralni deo, zatim sam počela da pravim cvetić od pet latica. Pomoću čašice za rakiju dobila sam polovinu kruga.




Zatim sam krajeve duž ravne strane spojila i dobila laticu. I tako napravljenih pet latica sam spojila. Na sredinu napravljnog cvetića stavila sam kuglicu od brašna, koju sam blago utisnula.




Zatim sam napravila ružice. Pomoću rakijskih čašica i nekog malog, pastičnog dozera napravila sam nekoliko krugova. Koristila sam čašice različitih obima, kako bih dobila veće i manje ružice.




Zatim sam površinu svakog kruga spiralno isekla.




I od spoljašnje strane spirale ka unutrašnjoj uvijala testo.




Na kraju sam pravila listiće i pet malih kuglica. Kada sam ih grupisala, dobila sam mali, lep cvet. 
Listiće sam sekla nožem za picu. Pokušala sam da ih napravim u nekoliko veličina. 





Sa gornje strane sam blago uisnula nož, kako bi listić od testa što više podsećao na pravi.




Dok sam pravila ukrase, kolač se pekao. Kada je bio gotov, izvadila sam ga iz rerne i iz šerpe, i stavila na pleh, na pek papir. Uz pomoć umućenog belanceta lepila sam ukrase. Sačekala sam dva-tri minuta da se ukrasi zalepe za vruč kolač, a zatim i kolač i ukrase premazala medom rastopljenim u malo vode i kolač ponovo vratila u rernu, u kojoj sam smanjila teperaturu na 100 stepeni. Nakon 15 minuta, kolač sam izvadila iz rerne. Bio je gotov. Naglasila bih da su mnogo manje mogućnosti da se ukrasi oštete ukoliko kolač stoji na plehu. Iz šerpe je mnogo teže izvaditi kolač, posebno zbog toga što se premazuje medom ili šećerom, pa se ivice onda dodatno stegnu.

Žito sam napravila od kuvane, nemlevene pšenice, šećera, vanilinog ekstrata, pečenih oraha i pečenih lešnika. Probajte, jako je ukusno. Mere prilagodite svom ukusu.

Pozdrav,
Marija




Нема коментара:

Постави коментар